Rabu, 31 Julai 2013

Majlis Ihya Ramadhan & Majlis Khatam Al-Quran SMK Gunsanad Keningau


Kayfa Haluka ? Kayfa Haluki ? 
Baarokallahu'fik . syafakillah buat yang kurang sihat . :) . 

Alhamdulillah . Hari ni , 31 Julai 2013 bersamaan 22 Ramadhan 1434 Hijriah merupakan
Majlis Penutupan Ihya Ramadhan dan Majlis Khatam Al-Quran SMK Gunsanad Keningau , Sabah .
Alhamdulillah , emma dapat ikut serta tadarus Al-Quran dengan sahabat - sahabat yang lain .

Buah Apple dan Telur Rebus ....
Cenderahati dari Majlis tersebut buat peserta - peserta Tadarus Al-Quran

Apapun , emma bersyukur pada Allah kerana diberi kesempatan untuk turut serta dalam Majlis tersebut .
Alhamdulillah . Terima Kasih buat Naqib dan Naqibah yang sudi memberi tunjuk ajar dalam Tadarus .

Semoga emma dapat mengikuti majlis sebegini lagi .
In Shaa Allah . Assalamualaikum Warahmatullahi'Wabarakatuh . :) . 

Jumaat, 26 Julai 2013

Maaf . anda tidak terpilih mengikuti PLKN siri pertama sesi 2014



Haii . haii readers . 
Hee . sihat ? Alhamdulillah . 
Have you read the title above ? . 
Whoaahh . im happy now ! ^^ . 

Sebelum nih , tertanya - tanya , "dapat ke tidak PLKN ?" huh . takut . apa yang hendak ditakutkan ? haha . emma pun tak tau . dalam bayangan emma , "erkkk , tak mau lha masuk PLKN . merangkak bawa dawai , panjat dinding . manalah emma tau semua tu" .  takut DIMARAH sebenarnya . hee . kalau tak pandai semua tu , nanti kena marah macam mana ? . haha . emma ni tak suka kena marah . tak biasa kena marah . manja ? haha . tidak juga . orang takut marah emma sebab suka nangis . cengeng . *Menyampah kan ?* ==" .

Boleh marah budak emma ni dengan satu syarat .... jangan didepan orang ramai . confirm nangis punyalah . ;) .
Pagi tadi , emma bangun dan check FB , riuh tentang PLKN . tangan emma mula rasa sejukk . menggeletar . lepas tu , emma check lha kononnya di web PLKN tu . masukkan no kp dan ....
"Maaf , anda tidak terpilih mengikuti PLKN siri pertama pada sesi 2014" 
Alhamdulillah . Alhamdulillah . Alhamdulillah Ya Allah . huu . kawan - kawan cakap wajib ikut PLKN 2014 . lepastu tambah 6 bulan kem . tapi , itu semua belum ditentukan oleh pihak berkuasa .

Emma  dah rancang dah kalau ada PLKN , emma dapat kenalan baru dari serata Malaysia , dapat menimba ilmu lebih banyak . wahh . hee . kalau tidak terpilih , emma mahu fokus sambung belajar Al - Quran . hee . In Shaa Allah . ^^ .

Salam'Alaik . :) 

Form 5 2013 yang belum check list dalam PLKN bolehlah check di sini -> PLKN 2014 . 



Selasa, 9 Julai 2013

[ 1 RAMADHAN 1434H ] Selamat Berpuasa di bulan Ramadhan

Haii semuaaaaa ! 
lama dha budak nih tak update blog diaa kann . -_- . 
Al Maklumlah ... CALON SPM lah katakan .
huh . jadual pun dah berserabut ! otak nak fikir itu ini !
segala formula addmath , fizik , kimia , kejuruteraan .
haha ! jadual amatlah padat ! . >.< .
Huu . takpa , sekarang curik masa untuk update blog . hee .
semata - mata nak ucapkan SELAMAT BERPUASA DI BULAN RAMADHAN pada 10 JULAI 2013 bersamaan   1 RAMADHAN 1434H  untuk sahabat - sahabat emma yang disayangi yang jauh di mata , tapi tetap dekat di hati , wahh . muehehehe ~ ^_^ . emma nak ambil kesempatan nih , nak minta maaf kalau ada SALAH , tak kira lah dengan sesiapapun , mungkin ada TERsilap cakap samaada sengaja mahupun tidak sengaja . halalkan segalanya . In Shaa Allah .
Amin Ya Allah .



Alhamdulillah , Allah masih mengizinkan diri ini bertemu bulan Ramadhan yang dirindui selama ini .
Alhamdulillah , Syukran Ya Allah . ^_^ .

Korang ! jangan ponteng puasa tau . jangan lupa solat terawih . baca Al - Quran , surat cinta daripada Allah . bersihkan hati . :) . kuatkan iman , jaga hati , jaga iman , jaga diri . serahkan cinta hanya pada Allah . ambillah kesempatan di bulan Ramadhan , bulan yang penuh keberkatan ini dengan meminta keampunan dosa - dosa lalu . Sesungguhnya Allah maha mengampuni hamba - hambaNya . kerana Allah sayang dengan hamba - hambaNya melebihi apapun . :) .

Tidak lupa juga pada sahabat - sahabat seangkatan yang akan menduduki SPM 2013 , ambillah kesempatan di bulan ramadhan ini untuk meminta redha Allah untuk setiap ilmu yang kita dapat . semoga dipermudahkan urusan kita di peperangan SPM kelak . In Shaa Allah . Jangan berhenti mendoakan kejayaan diri hingga ke hari peperangan nanti . jangan putus asa . Usaha LIF kejayaan . ^_^ .
Mafi Qalbi Ghairullah .  heart,valentine,love .

Assalamualaikum Warahmatullahi'Wabarakatuh .
Salam Ukhwah Fillah .

Isnin, 8 Julai 2013

Akhirnya siap kerja kursus AddMath . ^_^ .

 
Chakkk >_< ! hehe ! . haii , haii .
Hari yang cukup indahh .
tengok kat bawah nihh , emma cuma nak bagitahu ....
emma dah siapkan AddMath project work ! :) .
Alhamdulillah Ya Allah . ^_^ .


Snap sekeping ! Ringkas kan ? hee . :) .

Alhamdulillah . ^_^ .


Ahad, 7 Julai 2013

Emma seorang PENDIAM .

 
Haii readers . :') . 
Hari nihh emma sedihh sangat . 

Emma ringkaskan cerita yee . :') . boleh kan ? kan ? kan ? . 

Okay . hampir semua subjek , emma blerr di kelas . 

- Kelas matematik -
Emma : *Menghayal*
Teacher : "Ismah , what on your mind , huh ? are listening me ?!"
Emma : "Hah ? Err .... yes teacher !"
Teacher : "Focus on your study ! do not thinking about the other problems !"
Emma : "Okay .... teacher ! , yeah . you are right ., i must focus on my study , im sorry teacher" 

-Kelas BM-
Cikgu : *tengah beri keterangan di hadapan*
Emma : *Renung cikgu ....*
Cikgu : "Ismah ! kenapa nih tahun kurang senyum , lama sudah cikgu tidak nampak senyuman kau"
Kawan - kawan sekelas : *Tengok emma*
Emma : "Hah ? . saya tidak apa - apa , cikgu . maafkan saya"  

Kelas - kelas seterusnya ~~~ kelas AddMath , Fizik , Kimia , English , Tek.Kejuruteraan ....
Emma : *Hari - hari diam*
Kawan - kawan sekelas : *mencuba untuk menghiburkan emma dengan lawak - lawak*
Cikgu I : "Ismah , senyum , ketawa , jangan sedih ...." 
Kawan - kawan sekelas : *senyum sambil tengok emma*
Emma : *Senyum* :') . 

Cikgu II : "Si Ismah nihh ., kejap sedih , kejap senyum"
Emma : "Hee . :')"
Cikgu II : "Ismah , ada pendam sesuatu kha ?"
Emma : "Tiada apa - apa cikgu"

Kenapa ? kenapa ? kenapa ? apakah sebabnya emma menjadi PENDIAM ? cuba teka . teka . teka . ^^ .

Emma baik - baik sahaja . :') . 
Salam Ramadhan . Syukran sudi baca . 
Jazakallahu Khaira . 
In Shaa Allah . Assalamualaikum WBT .

Rabu, 3 Julai 2013

Sekolah Emma TERBAKAR ?!

Haii . haii . haii korang ! . ^^ . 
Rindu serindu - rindunya dengan blog . 
wihihiihi ~!

Today , i want to talk about .... "whoa ! emma cakap inggeris woii" . EHH .... takpe , belajo cakap inggeris , nak SPM dah ni . huahua . sebagai persediaan awal lha katakan . muehehehe ~ :D . 

okay , be serious . Err ., nak ugak cakap inggeris nih , tapi .... malulah . hehe . emma cakap melayu ja lha kay . huahua ~! . baca tajuk entri kali nih . "Sekolah emma terbakar"

nak dengar cerita pasal sekolah emma yang terbakar tu tak ? nak ? . haha . sabarr ~ ! mahu cerita lha nih . 

Waktu tu kelas BM . cikgu serious mengajar emma dan kawan - kawan . tak lama kemudiann ....
"Ringgggggggggg ...." *Lonceng kebakaran berbunyi* *siren dibunyikan untuk suruh pelajar dari tingkat 3 turun secepat yang mungkin* 
Cikgu : "Apa tu ? kebakaran kha nihh ?! cepat kemas buku - buku , keluar cepatt !"
Kami sekelas : *Tengok kiri - kanan* *PANIK*
 . "Kebakaran kha cikgu ?!" *Kemas buku* *suasana jadi kelam kabut*

Cikgu : "Cepattt ! , tutup lampu , kipas !"
Penolong ketua kelas : "Cikgu .... jangan panik , nanti kami panik"
Ketua kelas : *Orang pertama keluar* -_-" .
Tingkatan 6 , 5 , 4 , 3 meluru keluar dari kelas masing - masing . Dari tingkat 3 sampai tingkat 1 .
-Semasa turun tangga-
Sheyda : "Emma , saya takut ...."
Emma : "Mm . :'( . saya pun "
Sheyda : *Genggam tangan emma*  . 

Seriously ! tangan sheyda punyalah sejukk . takut sangat diaa .
lepas tuu ... semua murid dikumpulkan di padang sekolah . tengok asap punyalah tebal . pucatt lha c emma . mulalah berfikir "Lepas nih , emma sekolah di mana kalau sekolah terbakar ?!" . Haha . sempat lagi emma berfikir macam tuu . Astaghfirullahalazim .
Lepas tu , tak lama kemudian .... asap tu semakin menghilang dari pandangan . nampak lha cikgu tengah bakar - bakar kayu . kami semua mulaa .... rasa ..... nak nangis !
 . you know what ?! cikgu tipuu . *Merajuk tiga abad* . rupanya ... tiada kebakaran . cikgu jemput ahli - ahli bomba untuk menunjukkan demo menggunakan alat pemadam api kepada pelajar sekolah . huu . terkejutt betul jantung kami ni haa . :'( . cikgu - cikgu dah rancang semua ni dari awal . huu .
-2 hari kemudian-
-Kelas BM-
Cikgu : *masuk kelas*
Ketua kelas : "Semua murid - murid berdiri , selamat pagi cikgu !"
Kami sekelas : "Selamat pagi cikgu !"
Cikgu : "Pagi semuaa .... duduklah"
Kami sekelas : *Merajukkk* *bila cikgu tanya , kami diam*
 ....
Cikgu : "Okay , kita buat karangan"
Kami : *Ikut arahan , tetapi diam*
Cikgu : "Kamu marah cikgu kha ? alaa .... cikgu minta maaf lha aa . sekolah sudah rancang semua tu dari awal .
Penolong ketua kelas : "Cikgu jahat !"
Cikgu : "Alaa .... itu salah satu latihan , nanti kalau betul - betul terjadi kebakaran , kamu tahu sudah apa mahu buat kan , tutup kipas , lampu , sudah , jangan lagi marah , kay . cikgu minta maaf"
Kami sekelas : "Yaaaaaa .... cikgu !" 

Hee . kehidupan di sekolah seperti sebuah keluarga . 
kami tetap bersyukur tiada apa - apa yang serius berlaku . 
Alhamdulillah . :') . Apapun , dapat juga menimba ilmu tentang alat pemadam api . hee . 

Syukran sudi baca . mungkin ada pengajaran dan hikmah disebalik apa yang berlaku dari cerita emma ~~~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright 2013 | By Nur Ismah @ Emma Ul'Fah 2013